Reklama dzieli się na rozmaite typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też dużo innych, jakkolwiek statystyki uwypuklają klarownie, że na ludzi najprzyzwoiciej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie tylko – wkracza w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta albo wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
agencja brandingowa kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie ewentualnego konsumenta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i wybitnie dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.